Република Србија
МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ
НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА
Назив пројекта: „Подршка ЕУ Србији у управљању миграцијама – МАДАД 2“
ПРИЈАВНИ ФОРМУЛАР
Опште информације о предлогу пројекта
Назив предлога пројекта | Подршка деци мигрантима у образовању |
Трајање пројекта (Унети број месеци)
| 5 месеци |
Места на којима ће се спроводити пројекат | ОШ“ЈОВАН ЦВИЈИЋ“ |
Подаци о подносиоцу пријаве
Правно име подносиоца пријаве | OШ“ЈОВАН ЦВИЈИЋ“ |
Адреса | Данила Илића 1, Београд, Палилула |
Земља | Србија |
Особа која је одговорна за пројекат | Валентина Панђаитан |
Е-маил | vpandjaitan@gmail.com |
Телефон | 0638527998,0112763988 |
Назив банке | Управа за трезор |
Банковни рачун | 840-4889760-61 |
Основни подаци о предлогу пројекта
ОШ“Јован Цвијић“ се налази на Старој Карабурми, у мирном делу насеља, а како је насеље мало и не шири се новом градњом, у нашој школи је и мали број ученика 227. Наша школа је најближа нехигијенском насељу Депонија у близини Панчевачког моста, тако да се у нашој школи образују и ученици ромске популације(око 70 ученика).
Претходне школске године нашу школу је похађало 7 ученика, а највише 8 мигранта који су свакодневно имали обезбеђен превоз из Крњаче до школе у периоду од 10-13 сати (АДРА), имали су пратиоца који је уједно био и преводилац, а једно време су слушали и српски језик за странце, а по позиву и психолога који је радио са учеником који је био у пубертету, 6..раз.
Б. Опис проблема
Током школске 2017/18. године у нашу Школу било је уписано 8 ученика миграната и то у следеће разреде: 1 ученик 7.раз., 4 ученика 3.раз.2ученика 1.раз. и 2 ученика …. Ове школске године упиасно је 5 ученика миграната и то у следеће разреде: 2 ученика 5.раз.,2 уч-1.раз..1 ученик 7.раз.. а како ови ученици нередовно долазе добили смо од 1.10.још два нова ученика Током њиховог образовања уочена је велика жеља деце да буду у друштву својих вршњака, али и потреба да они нама пренесу и знања и вештине које поседују и да нас упознају са својим обичајима. Приметили смо и да смо и ми сами веома заинтересовани да боље упознамо њих, као и средину одакле су дошли. Нарочито констатујемо потребу рада са родитељима како мигрантске деце тако и са родитељима редовних ученика наше школе. Сматрамо да је континуитет у раду важан. Стога се овај предлог пројекта надовезује на наше искуство од прошле школске године. Укључивање ученика миграната у наставни процес је изазов са којим се носимо сваки дан, пре свега, због недовољног познавања српског језика. Сматрамо да је укључивање ученика миграната у ваннаставне активности важно, јер доприноси бољој радној атмосфери и учењу нашег језика.
Главни мотив због којег се покреће овај предлог пројекта је саосећајност, разумевање и подршка ученицима мигрантима. Управо тај мотив је присутан био и током школске 2017/2018, кроз коју смо ученицима мигрантима и њиховим родитељима омогућили несебичну љубав, разумевање, пажњу.
Специфични циљеви пројекта су:
Молимо опишите улогу и учешће евентуалних партнерских организација.
Директни корисници
ИНДИРЕКТНИ КОРИСНИЦИ
Локална средина, мигрантски кампови на територији Србије, школе у Србији које раде са мигрантима.
Резултат 1 – представа припремљена током драмске секције.
Индикатор – 3-5 ученика миграната учествује у представи и 7-9 ученика наше школе.
Резултат 2 – Два пута месечно у току трајања пројекта одржаваће се тематска окупљања у библиотеци школе.
Индикатор – фотографије, извештаји, продукти радионица, утисци.
Мониторингом приликом посета кампу, посете ученика школи и током наставе.
Општи циљ пројекта је да одговори на потребе миграната и тражилаца азила у Републици Србији кроз подршку институцијама, укључујући и побољшање капацитета за смештај и пружање услуга.
Специфични циљеви које ћемо остваривати су везани за обезбеђивање адекватних психо-социјалних услуга и услуге образовања како би ефикасно одговорили на потребе миграната и тражилаца азила у Републици Србији кроз:
Исходи које ћемо постићи реализацијом циљева:
Г. Дужина пројекта и временски оквир
Дужина овог пројекта је 5 месеци.
ОПШТИ ЦИЉ
Одговорање на потребе миграната и тражилаца азила у Републици Србији кроз подршку институцијама, укључујући и побољшање капацитета за смештај и пружање услуга.
СПЕЦИФИЧНИ ЦИЉЕВИ ПРОЈЕКТА
Анализа заинтересованих страна (маx 1 страна)
Директна циљна група
Директни корисници
Ово су деца која похађају нашу школу од 1.09.2018. . С обзиром да су они свакодневно у нашој школи, укључили бисмо их у ваннаставне активности и секције.
Ученици чланови Ђачког парламента помогли би у одржавању представе.
Индиректна циљна група
Локална средина, мигрантски кампови на територији Србије, школе у Србији које раде са мигрантима.
Очекивани резултати и индикатори/показатељи резултата
ОЧЕКИВАНИ РЕЗУЛТАТИ И ИНДИКАТОРИ РЕЗУЛТАТА | ||
ОЧЕКИВАНИ РЕЗУЛТАТИ | ИНДИКАТОРИ РЕЗУЛТАТА | СРЕДСТВА ВЕРИФИКАЦИЈЕ |
Циљ:1 Квалитетније укључивање ученика мигранта / тражилаца азила у образовни процес. | ||
Резултат 1.1: Минимум 5-7 ученика и ученица миграната је уписано и похађа нашу школу Резултат 1.2: Редовна настава квалитетнија за све ученике Резултат 1.3: Организоване ваннаставне активности као подршка интеграцији ученика Резултат 1.4: Задовољени материјални предуслови за школовање ученика миграната | 1.1.1.седам ученика и ученица миграната је уписано у нашу школу и похађа наставу. 1.2.1. Ученици мигранти активно учествују у 2 наставна пројекта са осталом децом из одељења. 1.2.2. Ученици мигранти учествују у активностима целог одељења на минимум 10 часова, тако да остварују интеракцију и комуникацију са другим ученицима зарад остварења заједничког циља/продукта часа. 1.3.1. Ученици мигранти укључени у школске спортске активности у оквиру дечије недеље. 1.3.2. Ученици припремили и презентовали своје земље порекла и културу (мигранти и ученици из Србије) уз разговор о сличностима. 1.3.3. Реализована интеркултурална манифестација поводом дана толеранције. 1.4.1. Ученици мигранти имају обезбеђену ужину у школи, ђачки прибор, и уколико је потребно адекватну сезонску одећу и обућу. | 1.1.1. Списак ученика, захтеви родитеља за упис, педагошка документација за сваког ученика (ПП, план индивидуализације) 1.2.1. Фотографије, ученички продукти, извештај 1.2.2. Фотографије са 10 угледних часова, као и извештај психолога и/или директора са посете. 1.3.1. Фотографије, извештај. 1.3.2. Ученички продукти, фотографије, извештај 1.3.3. Ученички продукти, фотографије, извештај |
Циљ:2 Унапређивање професионалних компетенција запослених у школи за рад са ученицима мигрантима/тражиоцима азила. | ||
ОЧЕКИВАНИ РЕЗУЛТАТИ | ИНДИКАТОРИ РЕЗУЛТАТА | СРЕДСТВА ВЕРИФИКАЦИЈЕ |
Резултат 2.1: Наставници примењују интерактивне метода на часовима, диференцијацију и индивидуализацију у раду са децом Резултат 2.2: Наставници реализовали 2 пројекта у настави | 2.1.1. Школски психолог реализовао обуку за примену диференцијације кроз рад у малим групама са 10 наставника 2.1.2. СТИО заједно са Школском менторком за рад са ученицима мигрантима организовали обуку за 10 наставника за вођење педагошке документације и праћење ученика и ученица миграната. 2.1.3. СТИО са наставницима израђује индивидуализоване планове подршке ученицима и прати реализацију истих 2.1.4. Наставници реализовали 10 угледних часова у одељењима која похађају ученици мигранти како би презентовали и применили стечена знања и вештине 2.2.1. Наставници прошли акредитовани семинар „Не можеш све сам“, К4, кат.бр.337 | 2.1.1. Фотографије, списак учесника, ецалуација 2.1.2. Фотографије, списак учесника, евалуација 2.1.3. Фотографије, списак присутних наставника, извештај 2.2.1. Фотографије, списак учесника |
ЦИЉ 3: Сензибилизација свих школских актера за подршку ученицима мигрантима/тражиоцима азила за интеграцију у живот образовања и окружења. | ||
ОЧЕКИВАНИ РЕЗУЛТАТИ | ИНДИКАТОРИ РЕЗУЛТАТА | СРЕДСТВА ВЕРИФИКАЦИЈЕ |
Резултат 3.1: Ученици припремљени за пијем другара миграната Резултат 3.2: Родитељи припремљени за пријем ученика миграната Резултат 3.3: Наставници припремљени за пријем ученика миграната Резултат 3.4: Креирано подстицајно и сигурно окружење за пријем ученика миграната | 3.1.1. Старешина реализовао радионице за припрему одељења за долазак ученика миграната 3.1.2. Формиран вршњачки тим за подршку ученицима са задатком да помогну у почетку при учењу, оријентацији у граду, спроведу и упознају ученике са школом. 3.2.1. Родитељи обавештени на родитељским састанцима да школа наставља са праксом укључивања ученика миграната 3.2.2. Обавештени Савет родитеља и Школски одбор о ставу школе и одлуци да настави са укључивањем ученика миграната 3.3.1. Резултат 3.3. ће бити остварен уколико се задовоље индикатори резултата 2.1.1; 2.1.2; 2.3.1. из циља 2. 3.4.1. Ученици мигранти прихваћени у одељењима од стране вршњака 3.4.2. Родитељи све деце присуствовали интеркултуралној манифестацији поводом дана толеранције. 3.4.3. Шира јавност континуирано информисана о пројекту путем медија и школског веб сајта. | 3.1.1. Фотографије, извештај 3.1.2. Списак ученика, извештај, фотографије 3.2.1. Извештај, записници 3.2.2. Извештај, записник 3.3.1. Извештај, фотографије, продукти 3.4.1. Извештај, фотографије, евалуација 3.4.2. Фотографије, извештај 3.4.3. фотографије, школска ФБ страница |
Циљ:1 Квалитетније укључивање ученика мигранта / тражилаца азила у образовни процес
Резултат 1.1: Минимум 7-10 ученика и ученица миграната је уписано и похађа нашу школу
Активност | Циљ активности | Исход | Временски оквир | индикатори за праћење активности | Метод реалиазиције | Број обухваћених лица директно/индиректно | Потребна средства |
1.1.1. Информисање о броју деце у камповима | Прикупљање информација о броју деце средњошколског узраста | Познат број деце узраста 7-15 година који су тренутно у камповима | Октобар | *Контактиран КИРС и СОС дечија села *Добијена информација о броју деце одговарајућег узраста | е-маил комуникација. Школски психолог контактира представнике КИРС-а и СОС дечијих села | Директно укључени: Школски психолог и представници КИРСа и СОС дечијих села Индиректно обухваћени сви потенцијални ученици и ученице старости 7-15година који бораве у камповима | / |
1.1.2. Дочек ученика и ученица миганата | Пријем ученика и подршка адаптацији на нову средину | Ученици и ученице мигранти примљени у одељења уз добродошлицу коју су осмислили другари из одељења. Ученици и ученице мигранти упознали нове другаре Ученици и ученице мигранти добили школске торбе и прибор Ученици и ученице мигранти упознати са школом и школским простором | Друга половина септембра | Реализовани пријем и добродошлица ученика и ученица миграната | Речи добродошлице, интерактивне радионице за упознавање Музика као универзални језик емоција | Директно обухваћени: 7 ученика и ученица миграната и 30 ученика у два одељења. 2 разредне старешине, директор, психолог, сви наставници који тај дан буду у зборници (15 наставника). Индиректно обухваћено 200 ученика у школи; остали млади мигранти и мигранткиње који би потенцијално могли да дођу у нашу школу након позитивног искуства пријема; родитељи ученика миграната, осталих 10 наставника који тај дан нису у школи, родитељи свих ученика (430-450) | Папир фломастери Стикери Флипчарт папир Торбе и прибор за ученике и ученице мигранте |
Резултат 1.2:
Редовна настава квалитетнија за све ученике
Активност | Циљ активности | Исход | Временски оквир | Индикатори за праћење активности | Метод реалиазиције | Број обухваћених лица директно/индиректно | Потребна средства |
1.2.1. Три интерактивна угледних часова. | Интеграција ученика и ученица миграната у одељенску заједницу, Учење кроз интеракцију са другима и личну активност ученика. Овладавање предметним и међупредметним компетенцијама | Ученици и ученице мигранти се повезали интензивније са другом децом кроз рад на истом задатку у хетерогеним малим групама.
Сви ученици развили међупредметне компетенције у границама својих могућности (сарадња и тимски рад, комуникацијске вештине и вештине презентовања, информатичка писменост, критичко мишљење, естетске компетенције…) Ученици и ученице мигранти стекли животно функционална знања која ће им помоћи да се снађу у нашем и европском друштву (нпр. како се оријентисати у новој средини/граду, како уплатити рачуне, основни речник за сналажење у новом простору…) | Цело трајање пројекта | Извештај психолога са посете редовним часовима Фотографије са угледних часова | Угледни часови, интерактивни облици рада у настави | Директно обухваћено 25 наставника и 60 ученика од чега 7 ученика и ученица миграната. Индиректно 200 ученика. | Папир за штампање фломастери Стикери Флипчарт Лаптоп Пројектор Бела табла |
Резултат 1.3:
Организоване ваннаставне активности као подршка интеграцији ученика
Активност | Циљ активности | Исход | Временски оквир | Индикатори за праћење активности | Метод реалиазиције | Број обухваћених лица директно/индиректно | Потребна средства за буџет |
1.3.1. Спортске активности у оквиру дечије недеље | Развијање здравих стилова живота Интеграција нових ученика и ученица у школску заједницу | Ученици заједно играли кошарку у мешовитим групама и додатно се повезали кроз игру. Ученици и ученице мигранти упознали ученике из других одељења Ученици и ученице упознати са важношћу спорта за развијање здравих стилова живота | прва недеља октобра | Реализоване кошаркашке утакмице између одељења Фотографије и извештај | Спортска утакмица | Директно: 7-10 ученика и ученица миграната; 33 ученика и ученица који похађају исту годину, професор физичког. Индиректно обухваћени сви ученици школе, као и професори. | Бензин за превоз ученика до кампа након утакмица |
1.3.2. Презентације о културама | Упознавање култура свих ученика и прихватање различитости | Ученици и ученице мигранти заједно израдили презентације о својим земљама порекла и културама из којих долазе уз помоћ школског психолога. Ученици из Србије направили презентацију о Србији. Ученици приказали презентације у својим одељењима Ученици дискутовали о сличностима и разликама између култура и одговорили једни другима на питања | Октобар | Реализоване презентације са дискусијом у одељењима Извештај и фотографије | Презентација са дискусијом | Директно: 7-10 ученика и ученица миграната и 30 ученика и ученица из њихових одељења. Индиректно остали ученици и професори. | Лаптоп, пројектор, звучници |
1.3.3. Дан толеранције 16.11.2018. | Упознавање култура и прихватање различитости Промоција култура, заједништва, међусобног уважавања и прихватања | Реализоване 2 радионица за припрему текста сценарија -10 радионица за увежбавање сценонског наступа (плес, игра и покрети) -10 радионица за увежбавање песама, рецитала и говора – 5 радионица за израду сценографије -Постављен летњиковац у дворишту школе -Реализивана манифестација Ученици и ученице мигранти кроз учешће у манифестацији чувају свој културолошки и национални идентитет и бивају прихваћени од стране локалне средине. Сви ученици, професори и људи из локалне средине развијају вредности интеркултуралности и уважавања различитости | 16.11.2018. | Реализована манифестација Медијска покривеност Извештај Фотографије | Приредба, рецитал, плес, песма, презентације о културама. | Дирекно обухваћени: сви ученици и ученице мигранти, сви ученици и наставници школе, већи број родитеља као и сви родитељи ученика миграната Индиректно: Шира јавност и локална средина | Послужење, Сценографија, Летњиковац Церадно платно са информацијама о пројекту Обезбеђен превоз за ученике мигранте и родитеље ученика миграната Лаптоп, Пројектор, Пројекционо платно |
1.3.4. Одлазак у позориште у музеј,галерију,у Београду…, | Стицање културно-естетских вредности Неформално дружење и повезивање ученика | Ученици и ученице остварују већи степен блискости након заједничког одласка у музеј,позориште Ученици усвајају културолошке норме и вредности, развијају естетске компетенције и проширују репертоар свог искуства | Октобар-новембар | Извештај, Фотографије | Једнодневна студијска посета | Директно обухваћени: 50 ученика, 7ученика и ученица миграната, 3 разредне старешине | Новац за карте и за аутобус за ученике и ученице мигранте Превоз од школе до кампа |
Резултат 1.4:
Задовољени материјални предуслови за школовање ученика миграната
Активност | Циљ активности | Исход | Временски оквир | Индикатори за праћење активности | Метод реалиазиције | Број обухваћених лица директно/индиректно | Потребна средства за буџет |
1.4.1. Обезбеђивање материјалних предуслова за школовање ученика и ученица миграната | Директна подршка укључивању ученика и ученица миграната у школски систем испуњавањем материјалних предуслова за школовање | Сви ученици и ученице мигранти имају ђечке торбе и школски прибор. Сви ученици и ученице мигранти имају ужину обезбеђену у ђачкој кантини за целу годину. Сви ученици и ученице мигранти имају адекватну сезонску одећу и обућу. | Новембар-децембар 2018 | Куповина торби, свезака и прибора за писање Договор са власником пекаре о куповини ужине за ученике Набавка одеће и обуће у сарадњи са Црвеним крстом | Куповина и подела неопходних средстава ученицима | директно: 7 -10ученика и ученица миграната. Индиректно: родитељи/старатељи ученика миграната. | торбе, ужина за годину дана, свеске, прибор за писање за 10 ученика и ученица, Папир за штампање и тонер како би ученици добијали одштампане индивидуализоване материјале из којих могу да уче у кампу. |
Циљ:2 Унапређивање професионалних компетенција запослених у школи за рад са ученицима мигрантима/тражиоцима азила.
Резултат 2.1: Наставници примењују интерактивне метода на часовима, диференцијацију и индивидуализацију у раду са децом
Активност | Циљ активности | Исход | Временски оквир | Индикатори за праћење активности | Метод реалиазиције | Број обухваћених лица директно/индиректно | Потребна средства за буџет |
2.1.1. Једнодневна обука за примену диференцијације и индивидуализације кроз групни рад. | Обучавање и мотивисање наставника да примењују групни облик рада у настави уз уважавање индивидуалних карактеристика ученика | Наставници упознати са диференцијацијом, инидвидуализацијом. Наставници планирају и примењују различите облике групног рада уз примену инидивидуализације у настави | Новемвар 2018 | Продукти група наставника са обуке: Израђени планови часова у складу са принципима диференцијације и методама групног рада | Радионица | директно учествује 20 наставника, обуку води школски психолог Индиректно позитивне ефекте ове обуке ће имати: 100-150 ученика наше школе | Папир за шрампање, Тонер, Флипчарт папир, Лаптоп рачунар, Пројектор, Пројекционо платно |
2.1.2. Обука за вођење педагошке документације и праћење ученика и ученица миграната | Обучавање наставника за примену за вођење педагошке документације, планирање и праћење индивидуализоване подршке за ученике. | Наставници праве индивидуализоване планове подршке за ученике. Израђени планови подршке за 2 ученика и 2 ученице мигранте | Новемвар 2018 | Спроведена обука Продукти група наставника са обуке: Израђени планови подршке | Радионица | директно учествује 30 наставника, обуку води школски СТИО тим уз подршку школске менторке за укључивање деце миграната Индиректно: 100-150 ученика | Папир за шрампање, Тонер, Флипчарт папир, Лаптоп рачунар, пројектор, Пројекционо платно |
2.1.3. Израда индивидуализованих планова подршке за све ученице и ученике мигранте | Планирање квалитетне индивидуализоване подршке за ученике и ученице мигранте | Наставници имају потпуну јасноћу како и шта да раде да помогну ученицима и ученицама мигрантима да се уклопе у одељење, развијају међупредметне компетенције и животне вештине | Новемвар 2018 | Направљен индивидуализовани планови подршке за сваког ученика и ученицу мигранта за сваки предмет који похађа | Израда планова, планирање | 20 наставника и 7 -10 ученика и ученица директно обухваћени Индиректно обухваћени сви ученици и наставници гимназије | Папир за штампање, тонер, Лаптоп рачунар |
2.1.4. Реализација 3 угледна часа | Употреба и демонстрација компетенција и методолошких знања развијених кроз обуке Преношење примера добре праксе другим колегама | Наставници примењују индивидуализацију и диференцијацију кроз рад у малим групама, при чему воде рачуна да се догоди интеграција активности свих група на нивоу одељења и да сви ученици и ученице буду укључени у асмислене активности из угла циља и исхода часа. Наставници преносе примере добре праксе другим колегама како би се учврстила позитивна промена | Новемвар 2018 – фебруар 2019 | Реализовано 3 угледна часа у одељењима која похађају ученици мигранти | Угледни час, Групни рад, Индивидуализација, Ученички продукти, активност и интеракција међу ученицима | 20 наставника, 30 ученика, 7 ученика и ученица миграната директно обухваћени Индиректно обухваћени сви ученици школе | Папир за шрампање, Тонер, Флипчарт папир, Лаптоп рачунар, пројектор, Пројекционо платно Стикери, фломастери |
2.1.5. Континуирана подршка ментора | Адекватна примена наставних метода и одабир одговарајућих садржаја у сврху развоја међупредметних компетенција код ученика и ученица миграната | Ученици и ученице мигранти развијају међупредметне компетенције и стичу неопходне вештине за функционисање и сналажење у друштву, Наставници добијају адекватне и конкретне смернице за рад, | Новемвар 2018 – март 2019 | Консултације са ментором, месечне менторске посете, Наставни планови | Менторски састанци у школи, комуникација маилом и телефоном | Директно обухваћено: 15 наставника, 7-10 ученика и ученица миграната и 30 осталих ученика Индиректно: 10 наставника и 200 ученика | Хонорар за ментора, путни трошкови за ментора. |
2.1.6. Менторска посета ОШ коју похађају мигранти | Размена искустава и учење на позитивним примерима | Наставници упознати са различитим позитивним приступима и решењима када је у питању рад са децом мигрантима. Након менторске посете, на наставничком већу наставници преносе искуства у раду и унапређују личну праксу | Новембар-децембар | Договарање посете, Остварена посета, Извештај, Фотографије, Презентација наставничком већу | Посета, Презентација за наставничко веће | Директно: 8 наставника који ће ићи у посету, као и 20 преосталих колега којима ће пренети сазнања. Индиректно: 7-10 ученика миграната и 200 осталих ученика наше школе | Превоз до Борче |
Резултат 2.2: Оснажена унутрашња школска мрежа подршке ученицима за реаговање у изазовним ситуацијама
Активност | Циљ активности | Исход | Временски оквир | Индикатори за праћење активности | Метод реалиазиције | Број обухваћених лица директно/индиректно | Потребна средства за буџет |
2.2.1. Акредитовани семинар „„Отвори врата, сви смо исти – мислимо, осећамо, тако се понашамо“ БР. 207 | Јачање компетенција наставника за реаговање у изазовним педагошким ситуацијама на часу и јачање унутрашње мреже подршке у школи | Наставници конструктивно решавају изазовне педагошке ситуације Унутрашња мрежа подршке коју чине директор, стручни сарадник, старешина, одељенско веће, тим за заштиту ученика, тим за инклузију, правовремено и адекватно реагују на кризне ситуације | Децемабр 2018 | Фотографије, списак учесника, | Семинар | 13 наставника, стручни сарадник и директорка директно укључено, инидректно укључено још 15 наставника и остварена добробит за 450 ученика и њихове родитеље | Новац за семинар и ручак |
ЦИЉ 3: Сензибилизација свих школских актера за подршку ученицима мигрантима/тражиоцима азила за интеграцију у живот образовања и окружења.
Резултат 3.1: Ученици припремљени за пријем другара миграната
Активност | Циљ активности | Исход | Временски оквир | Индикатори за праћење активности | Метод реалиазиције | Број обухваћених лица директно/индиректно | Потребна средства за буџет |
3.1.1. Корак напред | Припрема одељења у која ће бити укључени ученици мигранти | Ученици разумеју неправедност социјалне позиције у којој се налазе деца мигранти кроз стављање у различите социјалне улоге. Ученици су отворени да укључе децу мигранте у своје одељење | Октобар- Новемабр 2018 | Фотографије, извештај | Радионица | Директно: 2 одељенска старешине, 30 ученика Индиректно: 7 -10 ученика миграната, 20 наставника | Папир за штампање, Тонер |
3.1.2. Зидни речник | Припрема плаката са основним терминима на фарси, српском и енглеском језику са сликама | Направљен плакат који ће помоћи деци мигрантима да се у поетку лакше снађу у школској средини. Ученици отворени да дочекају децу мигранте | Октобар- Новемабр 2018 | Плакат, извештај | Радионица | Директно: 2 одељенска старешине, 20 ученика Индиректно: 10ученика и ученица миграната, 20 наставника | Хамер папир, маркери, лаптоп, папир за штампање |
3.1.3. Планирање програма добродошлице | Припрема разреда за дочек нових ученика | Направљен програм за дочек нових ученика који укључује игре за упознавање, речи добродошлице, музичке игре | Октобар- Новемабр 2018 | Осмишљен програм за дочек ученика | Радионица | Директно: 2 одељенска старешине, 30 ученика Индиректно: 7-10 ученика миграната, 20 наставника | Хамер папир, маркери, стикери, лаптоп, папир за штампање, звучници |
3.1.4. Формиран вршњачки тим у оквиру сваког одељења за подршку ученицима мигрантима | Олакшавање транзиције, адаптације на нову средину и упознавање са другарима. Помоћ при учењу. | Формиран тим за подршку. Тим помаже ученицима и ученицама мигрантима да се упознају са школским простором и другом децом, помаже им око учења и школских обавеза, помаже професорима око превода са српског на енглески и обратно. | Октобар- Новемабр 2018 | Тим реализује задужења, упознаје ученике могранте са школом и простором, пружа подршку у учењу, чине спону и везу за упознавање са осталом децом у целој школи | Вршњачки тим | Директно: 2 одељенска старешине, 10 ученика и ученица из одељења Индиректно: 7-10 ученика и ученица миграната, 20 наставника | / |
Резултат 3.2: Родитељи припремљени за пријем ученика миграната
Активност | Циљ активности | Исход | Временски оквир | Индикатори за праћење активности | Метод реалиазиције | Број обухваћених лица директно/индиректно | Потребна средства |
3.2.1. Родитељски састанци | Информисање родитеља о наставку пружања подршке ученицима мигрантима | Родитељи упознати са образовном политиком школе и министарства када је у питању подршка ученицима мигрантима Родитељи упознати са позитивним искуствима од прошле године. | Октобар- Новемабр 2018 | Одржани родитељски састанци | Састанак | Директно: 100 родитеља, 13 старешина. индиректно 200 ученика | / |
3.2.2. Састанак Школског одбора и савета родитеља | Информисање савета родитеља и школског одбора о наставку пружања подршке ученицима мигрантима | Савет родитеља и школски одбор упознати са образовном политиком школе и министарства када је у питању подршка ученицима мигрантима Актери упознати са позитивним искуствима од прошле године | Октобар- Новемабр 2018 | Записник са састанака | Састанак | Директно: 13 представника СР и 9 представника ШО, Индиректно 100 родитеља, локална самоуправа | / |
Резултат 3.4: Креирано подстицајно и сигурно окружење за пријем ученика миграната
Активност | Циљ активности | Исход | Временски оквир | Индикатори за праћење активности | Метод реалиазиције | Број обухваћених лица директно/индиректно | Потребна средства |
3.4.1. Радионица за упознавање | Зближавање и упознавање ученика | Ученици се упознали, разменили интересовања, остварили позитиван први контакт и иницијацију за даљу комуникацију и упознавање | Октобар- Новемабр 2018 | Реализована радионица, фотографије, Позитивни утисци ученика на усменој евалуацији | Радионица | Директно обухваћено 10 ученика и ученица миграната, 30 осталих ученика, 2 разредне старешине, школски психолог. Индиректно остали наставници и ученици | стикери, папир за штампач, тонер, лаптоп рачунар са излазом на интернет |
3.4.2. Израда одељенског паноа | формирање кохерентних односа у одељњу и компактне заједнице | Ученици и старешине се фотографисали, фотограф израдио фотографије, ученици направили пано са личним фотографијама, именима, описом интересовања сваког ученика и ученице и једном великом заједничком фотографијом у центру. Ученици развили осећај припадања одељењској заједници | Октобар- Новемабр 2018 | Направљен пано, Фотографије, извештај | Радионица | 10 ученика и ученица миграната, 30 осталих ученика, 2 разредне старешине Индиректно остали наставници и ученици | 2 Зидна пано-а, 62 фотографије, Фотограф, А4 папир за штампање, тонер |
3.4.3. Повеља пријатељства | формирање кохерентних односа у одељњу и компактне заједнице | Ученици дефинишу улогу доброг пријатеља и потом потписују заједничку повељу пријатељства у којој се обавезују да чувају пријатељство и поштују вредности око којих су се усагласили | Октобар- Новемабр 2018 | Потписана повеља постављена у учионици, | Радионица | 10 ученика и ученица миграната, 30 осталих ученика, 2 разредне старешине, школски психолог. Индиректно остали наставници и ученици | А4 папир за штампање, тонер |
3.4.4. Медијска подршка | Ширење позитивних вредности и сузбијање ксенофобије у локалној заједници | Шира јавност је информисана о дешавањима у нашој школи, успесима пројекта и вредностима које негујемо. | Све време трајања пројекта | Школска ФБ страница редовно ажурирана, Локалне медијске куће редовно обавештене о напредовању пројекта и дешавањима | Прослеђивање вести и информација, Прикупљање и документовање тв прилога и новинских вести о пројекту | Локална заједница 180.000 становника општине) Координатор пројекта прослеђује информације | Лаптоп рачунар |
3.4.5. Промоција примера добре праксе на стручним скуповима | Ширење позитивних вредности и сузбијање ксенофобије, Промоција школе | Прикупљени примери добре праксе Шира јавност је информисана о дешавањима у нашој школи, успесима пројекта и вредностима које негујемо. | Све време трајања пројекта | Гостовање на стручним скуповима | Презентација | Директно: 10наставника и стручњака из области образовања који ће бити на стручним скуповима Индиректно, шира научна и образовна заједница | Лаптоп рачунар |
3.4.6. Родитељски састанци | Упознавање родитеља ученика играната са напредовањем њихове деце | Родитељи информисани о напретку ученика. Родитељи кроз повратну информацију добијају и сигурност да колектив брине о њиховој деци. У јануару добијају писмене школске извештаје о напредовању сваког детета. | Новембар 2018, јануар 2019 | Организован превоз за родитеље, Родитељи информисани преко КИРС-а Родитељи присуствовали састанку | Састанак | Директно 15 родитеља ученика миграната, школски психолог и разредне старешине. Индиректно: остали родитељи мигранти који још децу нису укључили у школу | Превоз за родитеље Послужење, кетеринг. |
3.4.7. Дан матерњег језика | Упознавање култура и прихватање различитости Промоција култура, заједништва, међусобног уважавања и прихватања | Реализовано 10 радионица за припрему рецирала, говора и увежбавање песама. 4 радионице за Припрему плаката посвећених националним језицима и презентовање информација о језику и култури Ученици и ученице мигранти кроз учешће у манифестацији чувају свој културолошки и национални идентитет и бивају прихваћени од стране локалне средине. Сви ученици, професори и људи из локалне средине развијају вредности интеркултуралности и уважавања различитости | 21.2.2019. | Реализована манифестација Медијска покривеност Извештај Фотографије | Приредба, изложба дечијих радова | Дирекно обухваћени: сви ученици и ученице мигранти, сви ученици и наставници школе, већи број родитеља као и сви родитељи ученика миграната Индиректно: Шира јавност и локална средина | Обезбеђен превоз за ученике мигранте и родитеље ученика миграната Послужење за госте |
Ризици пројекта
Ризик | Мере за ублажавање |
Мање од 7-10 ученика и ученица се пријавило да похађа нашу школу. | Радити и са мањим бројем ученика, уз чешће обилажење кампова ради додатног мотивисања нових ученика да се прикључе. |
Кратак боравак ученика у школи услед преласка границе и одласка у ЕУ. | Континуирано укључивање нових ученика мотивисаних да похађају нашу школу Учинити им време и боравак у нашој школи што пријатнијим без обзира на дужину боравка. |
Чести изостанци ученика услед покушаја илегалног преласка границе и породичних проблема. | Стална комуникација са СОС дечијим селима и КИРСом, ради информисања о ученицима. |
Поједини наставници и даље неспремни да искораче из фронталног приступа настави. | Помоћ СТИО тима наставнику да осмисли и припреми часове. Ротирање наставника који предаје одељењу са ученицима мигрантима тако да други колега из колектива, који је мотивисан и предаје исти предмет ради са тим одељењем. |
Недовољно задржавање ученика у школи због превоза (прошле године су остајали на два и по часа дневно). | Преговор са КИРСом и локалном самоуправом око посебног комби превоза за наше ученике. |
Праћење остварености резултата (мониторинг)
Праћење резултата ће координирати школски психолог испред Тима за подршку ученицима мигрантима. Тим чине сви наставници који предају ученицима и ученицама мигрантима. Сваки наставник који има задужење на пројекту ће о реализацији извештавати школског психолога. Сва средства верификације која су наведена у табели са резултатима и индикаторима служе праћењу остваривања резултата пројекта.
Састанци Тима ће се одвијати једном месечно. Сваки месец биће подношен формални писани извештај о напредовању пројекта школској менторки. Поред извештаја на сасатанцима, школски психолог ће свакодневно пратити напредовање пројекта и ученика кроз неформалну комуникацију са наставницима и ученицима. Шеф рачуноводства ће пратити реализацију финансија.
Процена остварености резултата (евалуација)
Евалуација ће бити вршена након пројектних активности путем квантитативних и квалитативних метода прикупљања података. Од квантитативних метода биће примењивано следеће:
Шта ће бити процењивано | Ко врши процењивање | Када | Како |
Промена ставова ученика. | Шкослки психолог са тимом за школску самоевалуацију | Октобар- Новемабр 2018 Март 2019 | Задавање претест и посттест упитника социјалне дистанце према ученицима мигрантима у одељењима која похађају и не похађају ученици мигранти |
Примена интерактивних метода у настави и адекватних садржаја, односно образовних исхода | Шкослки психолог са тимом за школску самоевалуацију | Октобар, новембар, децембар 2018, јануар, фебруар 2019 | Посета часовима колега, Преглед планова подршке ученика Преглед школких извештаја за ученике |
Спремност наставника да раде са ученицима мигрантима, као и лични доживљај компетентности за рад са овом децом | Шкослки психолог са тимом за школску самоевалуацију | Октобар, новембар, децембар 2018, јануар, фебруар 2019 | Претест и посттест упитник задат свим наставницима и који предају и који не предају ученицима мигрантима |
Став и задовољство родитеља и чланова локалне заједнице пројектним активностима | Шкослки психолог са тимом за школску самоевалуацију | 16.11.2018. 21.2.2018. | Евалуација успешности интеркултуралних манифестација. |
Став и задовољство ученика миграната школом и образовањем | Шкослки психолог са тимом за школску самоевалуацију | Децембар 2018, јануар, фебруар 2019 | Упитник који мери задовољство квалитетом наставе, степеном блискости и прихватања од стране других ученика, наставника (тврдње са ликетровом петостепеном скалом), као и отворена питања која укључују сегменте за додатно унапређивање школске праксе) |
Квалитативне методе подразумевају анализу месечних извештаја који су саставни елемент мониторинг плана а садрже извештаје носилаца оактивности о квалитету реализације сваке од појединачних активности.
У периоду од 1.3. 2019 до 20.3. 2019. следи писање финалног извештаја о остварености циљева пројекта и успешности пројектнох активности. Извештај саставља школски тим за подршку ученицима мигрантима уз подршку тима за школску самоевалуацију.
Одрживост пројекта
Наставна средства,дидактичка помагала, и литература,пројектор,лап-топ рачунари, церадно платно, набављени средствима гранта остају као материјални ресурси школе.
Стечена искуства,знања и вештине-компетенције наставника ће и даље развијати кроз своје часове-примере добре праксе,који ће бити планирани од стране стручних већа на почетку школске године и унети у Годишњи план рада школе.
Збирка примера добре праксе служиће наставницима у раду,припремајући се за часове и за рад са ученицима којима треба додатна подршка.
На крају пројектних активности стручно веће ће одабрати ментора-стручног сарадника који ће имати задатак да подржи остале наставнике, ученике и родитеље у раду са ученицима којима је потребна додатна подршка у учењу и социјализазији у окружењу и друштву уопште.
Наведите како пројектне активности, и процеси које оне покрећу у установи, могу да се наставе и одрже по завршетку пројекта?
Да бисте описали одрживост пројекта, покушајте да одговорите на следећа питања:
Партнерства
На овом пројекту нећемо имати формална партнерства, већ ћемо користити неформалну мрежу спољашње подршке коју чине:
КИРС – комуникација са ученицима мигрантима и њиховим родитељима, брига о ученицима у кампу.
Центар за социјални рад и полиција – Заштита ученика, превенција насиља и болести зависности, безбедност у саобраћају, подршка уколико детектујемо насиље у породици.
Управљање и координација реализације пројекта
Школа / партнерска организација | Улога у реализацији пројекта | Опис задужења |
ОШ „Јован Цвијић“ | Координатор пројекта-руководилац Тима | Припрема и реализација састанака пројектног тима Вођење пројектне документације и писање извештаја. Информисање свих школских актера и представника локалне заједнице о пројектним активностима Промоција акција у локалним медијима Организација активности у школи планиране у овом пројекту. |
ОШ „Јован Цвијић“ | Асистент координатора пројекта 1 психолог | Организација семинара и вођење документације о реализованим обукама. Организација активности у школи планиране у овом пројекту. |
ОШ „Јован Цвијић“ | Асистент координатора пројекта 2 Од.старешине, наставници српског језика | Организација родитељ.састанака,посете камповима. Организација Спортског дана. Организација Дана толеранције. Организација Међународног дана матерњег језика. Сарадња са КИРС-ом и MПНТ |
ОШ „Јован Цвијић“ | Професори српског језика и књижевности,и разредне старешине | Организација и реализација одласка на позоришну представу. Организација Међународног дана матерњег језика. |
ОШ „Јован Цвијић“ | Професори физичког и здравственог васпитања | Организација и реализација Спортског дана. |
ОШ „Јован Цвијић“ | Шеф рачуноводства и Директор школе | Управљање и вођење финансијских средстава и писање финансијског извештаја. |
ОШ „Јован Цвијић“ | Професори српског,енглеског,француског језика Библиотекар школе | Организација и реализација Међународног дана матерњег језика. |
Претходно искуство у реализацији пројеката :
ОШ“ЈОВАН ЦВИЈИЋ“ укључила се 2016. год. у Пројекат помоћи и подршци деци мигрантима и њиховом укључивању у систем образовања. Најпре смо похађали семинар, обуку, сарађивали са COP, UNICEF, ADRA..са Министарством, Школском управом Београд
Ученике мигранте смо успели у потпуности да социјализујемо у колектив школе, укључени су у спортски дан, обележавање значајних датума, културне активности, ишли смо у музеј, позориште, на полудневни излет-обилазак знаменитости Београда и облазак ЗОО врта и Калемегдана….Ученици мигранти су припремили презентацију о њиховој култури, а наши ученици о нашој….Захваљујући преводиоцу који је била и пратилац, ученици су лакше и комуницирали, сачињен им је посебан распоред часова.
У тренуцима када је ученик 7.раз. показао отпор у поштовању правила, контактиран је родитељ и ангажован психолог.
Претходна искуства у реализацији различитих пројекта донатору су гарант да школа има капацитете и изграђене ресурсе за управљање пројектима.
Наведите програме/пројекте које је школа реализовала или у којима је учествовала у протеклих 5 година са нагласком на пројекте који су у вези са општим циљем овог Позива.
© Copyright 2019 | Sva prava zadržana
Design by: PT Media